Hurricane/Monument Valley/Second Mesa - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van riny roozendaal - WaarBenJij.nu Hurricane/Monument Valley/Second Mesa - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van riny roozendaal - WaarBenJij.nu

Hurricane/Monument Valley/Second Mesa

Door: Riny

Blijf op de hoogte en volg riny

23 April 2011 | Verenigde Staten, Sedona

Bijna een week lang geen wifi gehad,maar nu is het dan zover.
Tjeempie,zo veel te vertellen.
De Grand Canyon was mooi en zo ontzettend wijds.We zijn heel laf met de shuttlebus gegaan in de eerste plaats vanwege het weer,het waaide behoorlijk hard de andere opties waren of per muilezel of hiking,nou daar waren we niet op uitgerust.
Maar vanaf de southrim was het ook practig.De foto`s gaan het bewijzen.

Vanuit Cameron,waar we 1 nacht zijn gebleven(mooi motel trouwens)zijn we naarHurricane gereden om het daar in de buurt gelegen "Zion National Park te bezoeken.Dat was mooi,echt het wordt steeds mooier. Ook per shuttlebus,dus uitstappen waar je rond wil kijken en weer opstappen als je daar zin in hebt.Daar heb ik echt genoten,het weer was prachtig en de natuur waanzinnig mooi,zo totaal anders dan de Grand Canyon,hier kon je ook beneden in de canyon zijn.
Hier kwamen we ook nauwelijks "native`s "tegen ,maar ja wat wil je ,het is Mormonenland en lees de geschiedenis er maar op na,dus er zijn er niet meer zoveel.

Na 2 nachten verblif in Hurricane weer op pad, richting "Monument-valley"
Maar eerst nog onderweg een ander park bezocht ; Bryce Natinal Park
Weer rotsen en nog meer rotsen en toch weer heel anders,wow,zo mooi,
Deze rotsvormaties worden "Hoodoos "genoemd.
Nu weer verder naar monumentvalley.

We zaten in een plaatsje mexican hat "genaamd",genoemd naar ,ja je raad het al,naar een vormatie rotsen die lijken op iemand met een sombrero,je gaat het zien. En jaa warempel,het motelletje waar we logeerden hat dezelfde naam.
Daar voelden we ons echt in het wilde westen. De Dame aan de balie was zo ongeveer 80 jaar met een whiskeystem.We moesten al snel haar gallerie bekijken,foto`s met filmsterren zoals John Wayne en andere wild west filmsterren.
Natuurlijk ook foto`s can haar oma met John Wayne en tante Clara met JW.
Tijdens het diner `s avonds verden we verrasr met country and western muziek,terwijl er dikke vette steaks op de grill heen en weer schommelden.
En een beetje zielig in een hoekje mochten onze veggieburgers lekker meeschommelen.We hebben best nog lollige gesprekken met omaatje gehad en steeds op het eind liet ze weten "Havn`t had my beer yet,going to get one" beetje a la Beverly Hill Billies,
In Monumentvalley zijn zo`n beetje alle westerns gefilmd.
We hebben daar ook prachtig trips gemaakt.
Hier leven vooral Navajoindianen (ondanks dat dit gedeelte nog bij Utah hoort,waar veel Mormonen leven)

Inmiddels zitten we alweer in Hopiland Second Mesa en morgen richting Sedona.
In Sedona hebben we weer goed int.netverbindung dus zal van daaruit weer een poging wagen.
Bovendien ben ik m`n bril kwijk,dus zit dit bijna blind te typtn,evt, fouten mogen jullie me dan wel vergeven.
Oke dan ,nu de foto`s.
Dikke knuffel allemaal.

• 24 April 2011 - 13:14

Birgit:

Howdy mamsie!
    Het ziet er inderdaad allemaal heel indrukwekkend uit, tjonge! Vooral die prachtig rode rotsformaties vind ik erg indrukwekkend. Is het niet erg heet of valt dat wel mee?
    Hier hebben we nog steeds de hoogste temperaturen van Europa haha!! Lag net lekker in de tuin bij te kleuren maar ben even gevlucht en zag meteen je update.
    Wens jullie fijne reis verder!

Liefs van Roodneus!

• 24 April 2011 - 14:35

Mootje:

Wat sta jij er ook mooi op, Mamy blue! En wel lachen, jullie tweetjes tussen de "Hilly Billies', niks voor jullie, hahaha! En jahoor, ze is dr bril weer kwijt! Riny Potter doet het goed zonder hoor op naar Sedona zou ik zo zeggen!
    Kus van Mo

• 25 April 2011 - 08:23

Miss Marge:

Hoi Lieve Riny,

Wat maak jij toch allemaal mee sinds je gepensioneerd bent. Genieten staat voorop. Je bent mijn voorbeeld. Wat zijn de verenigde staten mooi! Geniet elke keer weer van je verslagen en ben stiekem een beetje jaloers. (gezond) Hoop je gauw te zien in Holland (als je er nog eens bent,hahah)