Tempelsheettempelsheet - Reisverslag uit Madurai, India van riny roozendaal - WaarBenJij.nu Tempelsheettempelsheet - Reisverslag uit Madurai, India van riny roozendaal - WaarBenJij.nu

Tempelsheettempelsheet

Door: Riny

Blijf op de hoogte en volg riny

15 Maart 2011 | India, Madurai

Hallo allemaal
Durf bijna niet meer te schtijven,want echt het is me nog steeds niet gelukt.
Net weer ff geprobeerd m`nfoto`s te plaatsen met behulp van mijn echtgenoot ,heb `m eerst een flesje geduld toegediend,maaaarrrr helaas,m`n bestanden zijn te groot,balen...
He,Peetje weet jij `n oplossing???of iemand anders???
Nou ja,dan moet ik maar beeldend proberen te schrijven,en jullie kunnen je fantasie weer es laten werken,jaja da`s lang geleden he Suske en Wiske??haha.
Ja,ook in Madurai zijn we weer veilig aangekomen,ja dat klinkt afgezaagd,maar in dit geval mag je een zucht slaken.Ik heb begrepen dat men hier in principe links rijdt,toch fijn om te weten.
Vandaag natuurlijk weer tempels bezocht,tja ik wil cultuur,dus zal ik het krijgen ook.
We hebben onze laten rijden door een gemotoriseerde riksha/trisha.,dat scheelt een hoop stress.Tjonge jonge,wat een doodsverachting,maar zo nu en dan hoor je de chauffeur zeggen ,don`t worry,don`t worry.
Over loslaten gesproken,de kans van je leven.
De bedoeling was om de Maneeksha tempel te bezoeken Daar aangekomen bleek het complex net gesloten,maar geen nood volgens onze chauffeur,die toevallig een goede vriend heeft tegenover de tempel.
Jaja,we werden dus een winkel ingeloodst,prachtige spullen links en rechts,gewoon doorlopen naar het dak en daar hadden we een prachtig uitzicht over het hele tempelcomplex.
Om 4 uur nog een poging wagen? Dacht `t even niet Wel hebben we in die winkel hele mooie oude deuren gezien,en ik weet ook wie er graag een zou willen hebben??
Goed,weer opgestapt en naar het Mahatma Gandhi-museum geraced,
Wat een getoeter allemaal,ik droom er zelfs van.
Het museum was heel indrukwekkend,daar kan ik zowiezo een a4tje over volschrijven.En het was er bovendien koel,heerlijk koel.
Ik ga die chronische lome traagheid van de Indiers steeds beter begrijpen,het is een beetje synoniem aan het Spaanse Manana.
Verder hebben we nog een "sound and lichtshow mogen bijwonen in een soort openluchtpaleis, waar we uiteindelijk halverwege onbeschoft zijn opgestapt,er waren meer muggen dan publiek,dus waren wij automatisch het doelwit.
Inmiddels werd het donker en wilden echt terug naar het hotel,maar eerst ff het int.netcafe in.
Afscheid genomen van onze chauffeur,waarmee we inmiddels op vriendschappelijke voet stonden.
We hebben z`n naam en adres ,jaja.
Dus je begrijpt familie vrienden en kennisen,jullie krijgen allemaal z`n tel.nummer.
Maar nu ga ik echt weer ff stoppen,morgen vroeg op,doorjakkeren,terug naar Chennai en dan weer Delhi,Amritsar....maar daar horen jullie weer van me.
Allemaal veel liefs,Namaste

  • 15 Maart 2011 - 15:33

    Astrid Verver:

    Leuk Riny, Ben er nooit geweest, maar krijg enigzins een voorstelling van jouw beschrijvingen erg leuk. Ik blijf je volgens.
    Groeten Astrid

  • 15 Maart 2011 - 21:18

    Beant:

    Wow..wat leukk om te horen wat je allemaal mee maakt op je vakantie..:)
    Je bent lekker aan het genieten in India en IK BEN JALOERSSSS......

    Oh ja fotos moet je comprimeren..in een van foto programma's zoals Microsoft Picture Manager.......dan kan je zelf aangeven hoe groot je hem wilt hebben...in pixels..

    Nou ik zou zeggen geniet van je vakantie en laat nog meer van tour story's achter...ik vind het heel leuk om te lezen.

    Have fun...and groetjes aan Santokh..xxx Beant

  • 15 Maart 2011 - 22:18

    Loes:

    whow!!! het is zoiets als: ik heb een toetoetoeter op mijn waterscooter,zoals je het beschrijft zie ik je helemaal zitten in/op zo,n riksha,wat maak jij toch geweldige dingen mee en dan ook nog een winkel in en doorlopen naar het dak? daar kan ik mijn echt geen voorstelling van geven, maar goed je kon dus het dak op, was dat letterlijk of figuurlijk?na zo een dodemans rit? ben blij te horen dat je het zo naar je zin hebt wat minder is dat de muggen ook zin in jou hadden,gewoon de volgende keer een lekkere wollen trui aan trekken ongeacht de hitte en het liefst met een col. wat jammer dat het nog steeds niet lukt met de foto,s had die zoooooooooo graag willen bekijken maaar blijf het proberen helaas kan ik je geen goede tip geven hoe het je moet doen ben al blij als er foto,s op mijn computer staan dat ik weet hoe ik ze kan bekijken en daar houdt het verders dan ook mee op. kijk er erg naar uit om je volgende verhaal te lezen zoals jij schrijft is het alsof je het zelf mee maakt. KNAP HOOR!!!dus....... hopelijk tot snel. dikke kus

  • 16 Maart 2011 - 10:41

    Birgit:

    Goh, je voelt je net tante Sidonia in Suske en Wiske's 'De Wilde Weldoener' haha!!! Ben wel beetje jaloers op al je avonturen hoor. Doe je wel voorzichtig? We willen nl nog een weekendje met je weg hoor!
    Liefs xx

  • 17 Maart 2011 - 18:36

    Diana:

    Hi lieve Riny! Ik hou je blogs in de gaten. Als ik dit allemaal lees, wil ik ook weer terug! xxx Diana

  • 18 Maart 2011 - 11:30

    Jacqueline:

    Riny, zucht klinkt allemaal geweldig. wat een hemelse reis. geniet er lekker van! dikke kus

  • 18 Maart 2011 - 12:12

    Ing:

    Hey lieve mam,
    Klinkt goed,helemaal jou ding(behalve die beestjes en toeters dan!haha)
    Sem is een tekening aan het maken voor als je terug komt!!.als ie zo doorgaat heb je nieuw behang!!haha.
    Oh,ik moest van Hengie doorgeven dat je 1 april absoluut vrij houd!!!!Bij deze dan..Hele fijne,mooie,toffe avonturen verder daar!!!Liefs,dikke kus van ons.xxxx,Ing en co.

  • 20 Maart 2011 - 10:52

    Simone:

    Hallo luitjes wat een mooie dingen maken jullie mee lijkt mij ook fantastisch maar ja het vliegen he ik moet denk k van tevoren een goeie slaappil nemen maar wat een indrukken zullen jullie meemaken je verhalen zijn leuk en boeiend nu geniet maar lekker maar doe vooorzichtig met autorijden wat een verschil met hier in nederland met alle regels voordat jeje rijbewijs hebt. nu ik blijf jullie volgen groetjes aan je man gr jur en simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madurai

India van zuid naar noord

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2011

Nog 2 dagen

23 Maart 2011

En toen gngen we naar Dharamsala

20 Maart 2011

Van Madurai naar Mehna

15 Maart 2011

Tempelsheettempelsheet

13 Maart 2011

Eindelijk een int.netcafe
riny

Al 2 dagen in Sedona,fijn dat jullie me weer volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 12182

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 29 April 2011

Sedona-Arizona

07 Maart 2011 - 30 Maart 2011

India van zuid naar noord

Landen bezocht: