Nog 2 dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van riny roozendaal - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van riny roozendaal - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen

Door: Riny

Blijf op de hoogte en volg riny

27 Maart 2011 | India, New Delhi

Ja,nog maar 2 dagen te gaan en eigenlijk doen we niet meer zoveel behalve wat shoppen enzo.
Sinds het laatste verslag zijn er alweer 4 dagen verstreken en ook m`n laatste visite aan de tandarts zit er weer op. Maar goed ook want toen zat ik echt tegen het plafond,tja,dan heb je ook wat he. Kan echt met m`n mond wijd open lachen.
Er is ook sinds eergister nog een familie bij ingetrokken,de zus van Raja met man en kinders,speciaal voor ons natuurlijk,erg gezellig,ik laat `t
maar over me heen komen.We zitten nu met 16 man sterk aan tafel. En ik maar denken dat ik een groot gezin heb,haha.
Maar goed ,de dames leek het wel erg grappig om met mij te gaan winkelen,dus toen dacht ik,laten we het dan ook goed doen,jaja.Lekker avontureren.En voor we het wisten zaten we met z,n 5en in een Tempu,een soort gigantische 3wieler,in principe issie bestemt voor 10 passagiers,maar al gauw hingen er ook nog zo`n 6persoontjes aan alle kanten.Al heel snel begreep ik dat er geen of weinig vering onder zat.Om over de herrie en stank nog maar niet te spreken.
Moga is een chaotisch stadje en eigenlijk vies en stoffig,zoals de meeste Indiaase stadjes.
Eenmaal uit de tempu geklommen begon het pas echt,werd winkel in en weer uit gesleept,kleine bazaarachtige straatjes met fel gekleurde koopwaar ,kleding sari`s kleden ,sieraden en oooh vreselijk lekker snoepgoed zoals gulab jamon,burfi,ladu,jelebi en nog meer waar de tandarts heel blij van wordt, en kruiden, wierook en niet te vergeten de koeiedinges.Dit alles beleven in een temperatuurtje van 41 graden dan denk je,ja dit is India"my pethate" en toch ook onweerstaanbaar.
Soms verlang ik terug naar Daramsala,de rust en shanti shanti...
Nou de dames hadden leuk gescoord en ik heb er ook een lief stofje gekocht,waarvan ik nog niet precies weet wat het gaat worden.
Weer terug in de tempu,maar nu was het spitsuur,gekte...ik hou van Holland ,met z`n...tralalala.
Gister was het een soort van blessingday voor het dorpdag.Nou dat moet je meemaken om er ten volle van te kunnen genieten,hahaha.Iedereen gaat naar de Gurdwara(tempel)en er wordt gechant,maar dat blijft niet alleen binnenstempels,nee ook de omringende dorpen mogen gratis meegenieten.Ook als de goede burgers naar huis zijn getogen gaat het chanten en bidden door via de luidspeakers,de hele nacht en de volgend dag,dus vandaag zijn we gevlucht en zijn vanmiddag laat weer teruggekomen en het is nu rustig.
Vinden jullie het goed dat ik wat foto`s plaats als ik weer thuis ben,want `t is hier zo`n geklooi.
Dan zien jullie ze bij m`n epiloog,oke.
Nou Namaste maar weer en tot gauw.Liefs Riny



  • 27 Maart 2011 - 18:32

    Birgit:

    Hey lieve Sidoon!
    Nou, ik ben benieuwd wat voor beeldig jurkje je daar van gaat maken haha!! Wel leuk dat je als 'een van de dames' mee genomen bent om te gaan shoppen. Heel anders dan hier op de Kalverstraat denk ik.... Maar misschien dat die tempu een beetje lijkt op die fietstaxi die we hier scoorden..??
    Nou, geniet nog even lekker van je grote familie en tot gauw!
    Dikke x

  • 27 Maart 2011 - 21:13

    Marjorie Endhoven:

    Hoi Riny en Husband,

    Wat je allemaal meemaakt is fantastisch. Als gewone toerist lukt dat niet. Geniet maar lekker en kom maar weer tot rust in Nederland. Spreek of zie je binnenkort.
    liefs |Marjorie}

  • 28 Maart 2011 - 15:00

    Jacqueline:

    heerlijk, geniet er lekker van. voor je het weet ben je weer in de noord hollandse polder. dikke kus en goede terug reis.

  • 28 Maart 2011 - 21:43

    Hetty Dragt:

    He Riny,
    Ik volg je op de voet hoor!Wat maak je leuke dingen mee!Heerlijk om zo op reis te zijn.Ik geloof dat ik je snel ga zien en hoop nog veel meer verhalen van je te horen!!!Geniet nog ff.Tot gauw en een hele goeie reis terug.Okk groetjes aan je mannetje.xxxHetty

  • 30 Maart 2011 - 06:26

    Marjo:

    Namasté Riny en Santokh,

    Welkom thuis in ons rustieke en speciale Holland. Goh dat winkelen daar is een job apart. Maar ja, je moet alles es een keer heben meegemaakt. Ik zou zo zeggen rust heerlijk uit van je reis en dan hup weer naar Arizona. Vele groeten aan Drunvalo en hoop je daarna uitvoerig te spreken bij een kopje koffie in de boerentuin al aan de de Costa del Uigeestermeer. Ik wil met Monique naar Deva premal.( 26 mei) Zal vandaag even mailen of ze vrij is die dag.

    Heb het goed Riny en Santokh, vlieg naar waar het goed toeven is.

    Namasté Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India van zuid naar noord

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2011

Nog 2 dagen

23 Maart 2011

En toen gngen we naar Dharamsala

20 Maart 2011

Van Madurai naar Mehna

15 Maart 2011

Tempelsheettempelsheet

13 Maart 2011

Eindelijk een int.netcafe
riny

Al 2 dagen in Sedona,fijn dat jullie me weer volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12180

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 29 April 2011

Sedona-Arizona

07 Maart 2011 - 30 Maart 2011

India van zuid naar noord

Landen bezocht: