Eindelijk een int.netcafe - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van riny roozendaal - WaarBenJij.nu Eindelijk een int.netcafe - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van riny roozendaal - WaarBenJij.nu

Eindelijk een int.netcafe

Door: Riny

Blijf op de hoogte en volg riny

13 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hehe eindelijk,
Of de int.cafe`s zijn net gesloten of er is een "powerfailure"of er is zo`n herrie dat je er niet naar binnen wilt.
Maar nu is het dan zover,lekker redelijk rustig ,op de indiaase muziek na.
Het is alweer bijna een week geleden dat we vertrokken.De vlucht van A`dam naar Delhi verliep gladjes,daar moesten we 6uur wachten op de vlucht naar Chennai.we hebben even kunnen rusten ,maar aangekomen bij de incheckbalie bleek dat onze vlucht niet geboekt???was,raar verhaal maar goed.opnieuw ticket gekocht,en konden met een andere airline zelfs nog eerder weg.
Aangekomen in Chennai zouden we opgewacht worden door iemand van Budget met een auto,na een uurtje elkaar misgelopen te hebben hadden we`m eindelijk te pakken,ja hoor met de auto die wij zouden huren.Helaas de vering was niet goed ,het spiegeltje hing op half 11 en nog een aantal mankementjes,oke niet zeuren ,dit is India,haha,daar gaan we echt niet in rijden.Dus weer wachten (4uur) op een andere auto.
Ach het is vakantie en hebben aaaalle tijd.
Eindelijk op weg naar Mahabalipuram.
Een heerlijk beachresort waar we 2 dagen zijn gebleven.
Daar een tempelcomplex bezocht dat aan zee staat,nu ben ik even kwijt hoe oud het is,maar zeker 2000 jaar,gewijd aan Shiva.Er zijn daar rotsen met prachtige beeldhouwwerken,echt waanzinnig,het hele verhaal van Arjuna.Nog steeds wordt overal in dat stadje gebeeldhouwd echt prachtig.Ik ga zo proberen wat foto`s te plaatsen,maar jullie weten dat dat niet m`n sterkste kant is.Er is her een dame die me wel wil helpen maar ik spreek geen Tamil,dus dat wordt lachen.
Ook het strand is er prachtig ,mooi wit zand.Eigenlijk wilden we daar niet meer weg,echt vakantie.
Ook daar 3 keer een ayurvedische massage gehad echt fantastisch.
Maar goed , donderdag weer op pad gegaan want er is natuurlijk nog veel meer te zien.
Op weg naar Pondicherry,wat nog heel Frans aandoet,met z`n Franse gendarme-uniformen.Eerst rondgekeken in Auroville met de Matrimandir,heel indrukwekkend.Al die nationaliteiten bij elkaar,heel apart.
De 2de dag zijn we een bezoekje gaan brengen aan de ashram van Sri Aurobindo en De Moeder,daar werd ik echt stiller dan stil,tijdens het mediteren kreeg ik een bloem in m`n hand gelegd "for life energie,Namaste"Weer zo`n ervaring....
En op zaterdag weer verder,veel verder.Richting Thanjivur,tegen de avond aangekomen na een waanzinnige tocht in de auto,wat rijden ze toch ongelooflijk imbeciel,met doodsverachting.Maar hier zijn we nu dus sinds gister,we zitten op 8 hoog en dit hotel heeft wat minder charme dan de vorigen.
Maar oke we zijn hier vanwege de cultuur toch.Dus zijn vandaag naar een waanzinnig grote tempel geweest,geen rekening houdend dat ook de Indiers zelf ook naar die tempels gaan en op zondag gaan ze met de hele familie,wat zeg ik?met de hele stad,jaja.
Schoenen uit voor het complex en dan maar wandelen in de rij op de hete stenen en alle kindertjes willen even gedag zeggen,hello,what your name?
Eindelijk in de tempel aangekomen,weer in de rij ,in de hitte,toen hield ik het voor gezien...let` go...misschien op een maandag dan maar.Sorry hoor een beetje slap.Maar wat me toch wel opviel is dat het religieuse of spirituele gevoel niet erg aanwezig was. Het leek een beetje op het Efteling gevoel.
Nog een nachtje hier en dan morgen door naar Madurai.
Nu da foto`s,ben benieuwd.


  • 13 Maart 2011 - 15:12

    Birgit:

    He he, zeg dat wel! Ben blij dat je eindelijk een internetcafe hebt gevonden hoor! Maar zo te zien heeft ook die Tamilsprekende dame je niet erg kunnen helpen met het uploaden van je foto's... nou ja, die houden we tegoed.
    Klinkt allemaal erg lekker allemaal, zon, massage's Efteling.. hmmm! ;-)
    Heel veel plezier verder en to gauw!
    Dikke x

  • 13 Maart 2011 - 19:31

    Joke Van Rossum:

    Hi Riny,

    Leuk je verhaal te lezen. Ja, autorijden in India, vergt meer moed dan parachute springen hier geloof ik... sterkte dus ;-)
    Geniet en ik volg je op afstand.

    Groetjes,
    Joke

  • 13 Maart 2011 - 22:01

    Loes:

    jeetje Riny wat kan jij toch onwijs leuk vertellen,ik ziet hier en heb meerdere malen een vette glimlach op mijn gezicht gehad,vind het errug leuk om eindelijk wat van je te horen en wat een toestanden zeg!!!! om weg te komen uit Delhi,en zo te lezen heb je heel wat uurtjes geduld moeten hebben. wel heeeeeeel flauw van je dat je niet je poezelige voetjes wilde laten verbranden voor een bezoek aan een prachtige efteling tempel ,oh ja en nog wat: wat is in godsnaam een ayurvedische massage? misschien dat ik het zo nog maar even moet gaan googlen. en............. ik wacht met smart op de foto,s het gaat je lukken ik voel het!!! knuffel van mij

  • 14 Maart 2011 - 20:46

    Ria:

    Leuk om je verhaal te lezen. 35 jaar geleden was ik daar ook. Ik ben ook in Madurai geweest. In die tijd te veel in de tjilm gekeken dus ik weet er niet veel meer van, maaaaaaaaaaaaar ik was er.

    Riny als je nog een mooie brede zilvere armband ziet zou je die dan willen kopen ik betaal hem natuurlijk terug.

    Hier gaat het leven gewoon verder met werk enz.

    Heel veel plezier en nogmaals ik vond het echt heel leuk om op je feestje geweest te zijn en heb me heerlijk vermaakt.

    Liefs Ria

  • 15 Maart 2011 - 09:44

    Hetty Dragt:

    Lieve Riny
    Altijd erg leuk om zo`n reisverslag te lezen van iemand die zo ver weg is.
    De wereld is altijd zo anders als je zo ver weg bent`hè?In gedachte zie ik alles voor me en alles is anders als je er zelf bent.Je schreef dat je ook in Pondicherry was en dat deed mij gelijk weer denken aan de kennistest.Je zal wel in een deuk liggen maar er is een geur uitgekomen van Dior die pondicherry heet.Weet je wel die frisse geuren.Ik vind hem heerlijk want er wordt zware thee in verwerkt uit pondicherry.Het reizen is altijd een heerlijke bezigheid en je verruimd je blik ook altijd.Hoop dat je er van geniet.Het afscheid van jou bij Kappe is toch een beetje vreemd verlopen maar volgens mij berust dat op een misverstand.Er zit nog iets aan te komen hoor Rin!Dan zien we elkaar weer en hoop ik te horen hoe jullie t hebben gehad.Geniet nog even van je heerlijke reis.Ik moet vannacht werken.We gaan de winkel omzetten.Een bereklus maar wel heel gezellig.Nou lieverd tot gauw en ik blijf jullie volgen.love van Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

India van zuid naar noord

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2011

Nog 2 dagen

23 Maart 2011

En toen gngen we naar Dharamsala

20 Maart 2011

Van Madurai naar Mehna

15 Maart 2011

Tempelsheettempelsheet

13 Maart 2011

Eindelijk een int.netcafe
riny

Al 2 dagen in Sedona,fijn dat jullie me weer volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 12181

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 29 April 2011

Sedona-Arizona

07 Maart 2011 - 30 Maart 2011

India van zuid naar noord

Landen bezocht: