En toen gngen we naar Dharamsala - Reisverslag uit New Delhi, India van riny roozendaal - WaarBenJij.nu En toen gngen we naar Dharamsala - Reisverslag uit New Delhi, India van riny roozendaal - WaarBenJij.nu

En toen gngen we naar Dharamsala

Door: Riny

Blijf op de hoogte en volg riny

23 Maart 2011 | India, New Delhi

Leuk jullie berichtjes,echt gezellig,voel ik me niet zo heeeel ver weg.Zal jullie ook ff proberen te antwoorden.
Ja Pe,die meiden waren helemaal weg van die setjes,moest natuurlijk meteen gaan smeren,was wel grappig de mama`s deden lekker mee.Dus kreeg weer ff het Kappe gevoel,gnagna.

Nee Sean ,de Djoserroute hebben we lang geleden al verlaten,maar de info over het zuiden was heel handig meegenomen.
Gaat snel zeg ,jullie huis,ben echt heel benieuwd.Dat van die groene vingers was een grapje zeker,heb ik toch geen tijd voor joh,haha.
En de ipod is super,`k had je nog een smsje gestuurd,zelf pa vindt je muziek fijn(wat wil je he na al die bhangramuziek)

Haha Jacq,als je die kindertjes hier ziet,`t zit nog steeds op huid en haar en`t is alweer 4 dagen geleden.
Ach en die tandarts is echt heel voorzichtig,vraagt om de minuut of `t geen pijn doet en JAAA zonder verdoving,vind het zelf ook wel stoer hoor.Ik mag trouwens morgen weer,voor de laatste vulling.

Hee broertje,van harte met je nieuwe kleindochter,leuke naam Kolina,wanneer komen ze naar Nederland met de baby?
Nee,in Auroville niets over Ruud gehoord of gezien,maar het is ook zo gigantisch groot,maar wel bijzonder om er geweest te zijn en ook de Matrimandir is erg indrukwekkend.

Jeetje Mar,wat zal dat stil worden voor je,ben je zomaar je sparringpartner kwijt,wel goed hoor ,ach het is weer lente,kan je lekker met je mest gaan spelen.

Bedankt voor het goede nieuws over het mooie weer Ria,maakte me al ongerust,ja echt. Over een week mag je al m`n mooie witte vullingen bekijken,haha.

Ja Joke,ik kom `m persoonlijk bij je afleveren,maar bel eerst wel ff.
Het was echt ongelooflijk daar,stond op het dak in de open lucht omringd door crystallen en kiezen is dan moeilijk.Maar het was plezier, ook werden we meteen uitgenodigd voor de lunch en dat is in India niet niks,wat ze daar allemaal uit de kast halen voor je...echt super.

He Loeske,zal ik wat van die bende voor je meenemen?Bedankt weer voor je stimulerende feedback,heb trouwens enorm veel plezier in `t schrijven hoor.
Moet je doen joh,reisje India,`t is dan echt een koopje als je meteen naar de tandarts gaat.Alleen heb ik wel een paar opmerkingen over de hygiene,haha.

Nou ,dan hier m`n verdere avonturen.
DHARAMSALA,
Maandag ,dus eergister,zijn we `s ochtends vroeg(6 uur,ja) vertrokken om zo snel mogelijk de drukte van de stadjes achter ons te laten.
In Himalchan begon het al heuvelachtig te worden en de eerste apen sprongen al voor de auto.
Het was een prachtige tocht,die zonder al te veel circustoeren redelijk gladjes verliep.Ook bij het eerste aanzicht van de besneeuwde toppen van de Himalaya`s viel m`n mond open,zo`n mooi gezicht.
Het werd op`t laatst wel een beetje slalommen tussen apen honden en koeien op de weg.Maar goed na 6 uur waren we gearriveerd in upper Dharamsala-Mc Leod`s ganj.
Leuk hotelletje gevonden,zo ongeveer tegen een berg aangeplakt,maar ik houd wel van"living on the edge"
We zijn meteen op verkenning uitgegaan,met z`n 4tjes,Raja en Sukhbeer waren er ook bij,ja logisch,want Raja reed.
Ontzettend leuke straatjes met veel winkeltjes ,marktstalletjes met uiteraard veel Tibetaanse kunst.Heb m`n best gedaan om de economie daar een oppepper te geven.
Al snel hadden we de tempel gevonden met daar tegenover de residentie van de Dalai Lama.Eerst alle vertrekken in alle stilte bekeken,waar prachtige afbeeldingen van de Buddha waren te zien en ja,te veel om zo ff te vertellen. Hierbinnen mocht ook niet gefotografeerd worden,uiteraard.
Maar de prentjes zitten in m`n hoofd en in m`n hart.Hier was het zo ontzettend anders dan in`t zuiden met alle Hindu-tempels,waar een groot deel van de tempels min of meer op een bazaar leken.Nee,dit was echt spiritueel en devoot.
Monniken lopen er heen en weer en staan altijd klaar om iets uit te leggen,met veel vriendelijkheid en geduld.
De volgende dag zijn Santokh en ik teruggegaan en hebben daar voordat het druk werd nog even kunnen mediteren.
O,ja leuk detail!Ik doe langzaam m`n ogen open na de meditatie en ik zie daar een Tibetaanse man met z`n zoontje van ong.2jaar binnen komen.
Jochie draagt onder zijn arm een plastic geweertje.
Bij een groot beeld van de groene Tara doet de vader zijn handen tegen z`n voorhoofd,mond,hart en gaat op zijn knieen,voorhoofd op de grond en het jochie doet z`n vader na,feilloos een aantal keer achter elkaar,dan staan ze beide nog even stil in meditatie,dan zijn ze klaar .
De kleine man pakt z`n geweer weer op meteen in de aanslag en ze vertrekken. Ik wist niet of ik geamuseerd of geschokt moest zijn,maar voorlopig zal het nog wel een puur kind zijn denk ik. Maar zo`n kleine scene zet je toch ff aan`t denken.

Dharamsala zal ik niet gauw vergeten,met z`n vriendelijke mensen de rust(oke op de blaffende honden `s nachts na) en ook z`n kleine aantal bedelaars die niet blijven aandringen.De leuke cafeetjes de prachtige vergezichten.Hier kan ik zijn.

Maar we zijn weer terug in Mehna en over een week zitten we weer in het vliegtuig,echt time flies when you`re having fun.
Nou gauw weer de fotootjes plaatsen,blijft toch weer spannend
Veelliefs Riny








  • 23 Maart 2011 - 18:26

    Birgit:

    Hoi mamsie,

    Wat kan je het toch levendig beschrijven! Heb bijna het gevoel erbij te zijn ;-) Lijkt me heel bijzonder om in zo'n mooie, rustgevende omgeving te zijn. Heel anders dan hier in het jachtige westen.... Al is het hier momenteel wel heel erg mooi weer trouwens! Vandaag ook weer een heerlijke lentedag, hmmmmm!

    Dikke kusssssssss

  • 23 Maart 2011 - 21:49

    Loes:

    tsjonge jonge riny wat een prachtige foto,s weer, bespeur ik nou op die foto samen met je man een paar van die witte vullingen? het lijkt me echt geweldig dat je moet laveren tussen de apen, koeien en honden dat is haast niet voor te stellen hoe dat is. de himalayatoppen in de sneeuw(zucht) dat zou ik zooooo graag ook eens willen zien,blijf toch altijd gek op sneeuw.ben wel blij te horen dat je meditatie moment heb kunnen beleven in alle rust en stilte en hoop dat je nog veel van die mooie momenten mee mag maken. en wederom weer een GEWELDIG

  • 23 Maart 2011 - 21:50

    LOES:

    oeps en ineens was ie weg!!! het woord reisverslag moest er nog achter. ga vooral zo door. dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India van zuid naar noord

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2011

Nog 2 dagen

23 Maart 2011

En toen gngen we naar Dharamsala

20 Maart 2011

Van Madurai naar Mehna

15 Maart 2011

Tempelsheettempelsheet

13 Maart 2011

Eindelijk een int.netcafe
riny

Al 2 dagen in Sedona,fijn dat jullie me weer volgen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 12180

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 29 April 2011

Sedona-Arizona

07 Maart 2011 - 30 Maart 2011

India van zuid naar noord

Landen bezocht: